سفارش تبلیغ
صبا ویژن
امیر مؤمنان می فرمود : ای جویای دانش! دانشمند سه نشانه دارد : دانش وبردباری و سکوت . [امام صادق علیه السلام]

ای عشق ؛همه بهانه از توست.

 

با سلام و ادب حضور محترم یکایک هم وطن هایم


 


بنده آرش شکیبا مهر هستم


انشالله بزودی این وبلاگ با اهداف آشنایی هر چه بیشتر با تاریخ و فرهنگ و آداب این سرزمین پاک آریائیمان ؛ آغاز به کار خواهد نمود


سعی میکنم که اطلاعات مورد نیازتون را به شما ارائه کنم.


 


پس روی کمک و همفکریتون هم حساب ویژه باز میکنم

 

در اولین نوشته ام توجهتون رو به مطلب زیبایی که براتون تهیه کردم ؛ مینمایم :

 

"وصـیـت نامه ی داریوش کبیـر"

 

Image and video hosting by TinyPic

 



 

 

اینک که من از دنیا می روم بیست و پنج کشور از آن

 

امپراطوری ایران است و ایرانیان در آن کشورها گرامی

 

هستند و مردم آن کشورها نیز در ایران گرامی می باشند

 

هرگز دوستان و همنشینان خود را به کارهای کشوری نگمار.

 

هرگز دروغگو را به خود راه نده،

 

و به دور از مهربانی دروغگو را ا ز خود دور نما. 

 

کار آموزش را که من آغاز کرده ام ادامه بده.

 

همواره پشتیبان کیش یزدان پرستی باش.

 

اما هیچ قومی را وادار نساز که از تو پیروی کند

 

و پیوسته به یاد داشته باش که هر کس باید آزاد باشد

 

تا هر کیشی را که دوست دارد پیروی کند.

 

هرگز هم گواه و هم داور نشو.

 

هرگز از آباد کردن دست بر ندار. 

 

بخشش و بخشندگی را فراموش نکن و بدان که بعد ازدادگری

 

برجسته ترین صفت پادشاهان بخشش است و بخشندگی،

 

اما بخشش فقط زمانی باید به کار بیفتد که کسی نسبت

 

به تو خطایی کرده باشد اما اگرکسی نسبت به دیگری

 

خطایی کرده باشد و تو آن خطا را ببخشی،

 

بر اوستم کرده ای زیرا حقش را پایمال نموده ای. 

 

بیش از این چیزی نگویم. اینک بروید و مرا تنها بگذارید

 

زیرا احساس می کنم که مرگم نزدیک شده است!

 


تا درودی دیگر.بدرود

 

 

 




آرش شکیبا مهر ::: یکشنبه 86/7/1::: ساعت 8:21 عصر

>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 3


بازدید دیروز: 8


کل بازدید :33694
 
 >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<
آرش شکیبا مهر
یک هم وطنتون ؛ آمده ام که با شما بیاموزم و بیاموزانم
 
 
>>اشتراک در خبرنامه<<
 
 
>>طراح قالب<<